وال‌استریتی‌ها در بازی rainbow6 تروریست هستند وال‌استریتی‌ها در بازی rainbow6 تروریست هستند
تاریخ : پنج شنبه 29 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks
بازی جدید rainbow 6 معترضان جنبش وال‌استریت را هدف گرفته است.
به گزارش وبگردي20:30 به نقل از نچرال نیوز، به نظر می‌رسد این روزها ابراز عقیده در آمریکا بدون این که برچسب فرد تروریست یا ضد حکومت را بر شما بزنند غیرممکن است.
 
براز عقیده در آمریکا و "تروریست" خوانده شدن
آیا این روزها ابراز عقیده در آمریکا بدون این که برچسب فرد تروریست یا ضد حکومت را بر شما بزنند غیرممکن است؟ این حس خشونت آمیز از مجموعه بازی‌های ویدئویی "Rainbow Six" نشأت می‌گیرد که از "تام کلنسی"، نویسنده آمریکایی داستان‌های جاسوسی و نظامی، الهام گرفته شده بود. در این بازی‌ها تظاهرکنندگانی که در جنبش "اشغال وال‌استریت" شرکت کرده بودند، تروریست‌های ملی تلقی شده‌اند.
 
تلاش "میهن‌پرستان" جهت براندازی حکومت در این بازی
آخرین مجموعه این سری از بازی‌ها که میهن‌پرستان نامیده می‌شود تا سال 2013 به بازار نخواهد آمد. در این بازی تروریسم رشد کرده و آمریکا مورد حمله آن قرار گرفته است. با بهره‌برداری از مفهوم ناامیدی در کشوری که به نظر می‌رسد ازسوی سیاست‌مداران حریص و منافع ویژه و مشترک آن‌ها به فساد کشیده شده است، گروهی از شهروندان آمریکایی که آزادی‌خواه بوده و "میهن‌پرستان حقیقی" نامیده می‌شوند از هیچ تلاشی جهت براندازی حکومت و نهادهای مالی فروگذار نخواهند کرد. بازیکنان در نقش رهبر یگان ممتاز و ضدتروریستی رینبو سیکس، آخرین خط حمله خواهند بود که موظفند جان ملت را به هر نحو ممکن نجات دهند و بهای آن را هرچقدر که باشد می‌پردازند
.

 
مضامین اولین تبلیغ رسمی این بازی ویدئویی
گفتنی است که اولین تبلیغ رسمی این بازی نیز با مضمونی مشابه معرفی می‌شود: امروز همان روزی است که انتظار فرا رسیدن آن را می‌کشیدیم. این برای کارهایی است که شما باعث پیشرفت آن‌ها بوده‌اید، برای وام‌هایی است که جمع‌آوری کرده‌اید، برای خانه‌هایی است که به دلیل عدم پرداخت اقساطشان باز پس گرفته شده‌اند، برای وام‌ها و مساعده‌هایی است که گرفته‌اید. ما میهن‌پرستان حقیقی هستیم. زمان آن رسیده که توازنی جدید در قدرت ایجاد شود. شاید شما به دولت لبیک نگویید اما به ما خواهید گفت.
 



تروریست خواندن معترضان وال استریت افراط‌گرایانه است
ممکن است فرقه‌هایی از درون جنبش وال استریت را اشغال کنید، شکل گرفته باشد که خواستار اقدامات مستقیم علیه دولت باشد. اما تعمیم‌دهی و تروریست خواندن تظاهرکنندگان حاضر در فعالیت‌های مشابه جنبش وال استریت که پا را از حد خود فراتر نهاده‌اند و رفتار افراط‌گرایانه‌ای دارند، "افراط و زیاده‌روی" است. بی‌شک می‌دانید که متمم اول قانون اساسی آمریکا به ویژه از بیان و سرپیچی‌ها و مخالفت‌های مدنی حمایت می‌کند، البته مادامی که رفتار مخالفان قانون را نقض نکرده و حقوق سایر شهروندان را زیر پا نگذارد. حداقل سابقاً چنین بود.
 

 
جنبش وال استریت در این بازی غیرمستقیم تروریست خوانده می‌شوند
حتی اگر بازی کامپیوتری مستقیماً گروه وال استریت را تروریست نخواند اما این دقیقاً همان تصویری است این بازی در ذهن مخاطب القا می‌کند؛ و این مشکلی است که آمریکا با آن مواجه است



|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
موضوعات مرتبط: , , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید