سمت ‌و سوي سياست‌ هاي کلي نظام تعليم‌ و تربيت کشور مشخص نيست سمت ‌و سوي سياست‌ هاي کلي نظام تعليم‌ و تربيت کشور مشخص نيست
تاریخ : چهار شنبه 28 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks
آيت الله مصباح يزدي:
سمت ‌و سوي سياست‌ هاي کلي نظام تعليم‌ و تربيت کشور مشخص نيست
 
1390/10/28
  بزرگنمایی:

رئيس موسسه آموزشي و پرورشي امام خميني(ره) گفت: تحول در محتواي آموزشي و پرورشي اساسي‌ترين نياز نظام تعليم و تربيت کشور است.

به گزارش ايسنا، آيت‌الله مصباح يزدي در ديدار با حميدرضا حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش با بيان متأثر بودن فضاي آموزش و پرورش از تحولات نظام سياسي کشور، تصريح کرد: در هر دوره‌اي تعليم و تربيت کشور متأثر از فضاي سياسي حاکم بوده است و حتي مديراني نيز که وابستگي سياسي خاصي نداشته‌اند تحت تأثير فضاي سياسي جامعه مجبور به اجراي برنامه‌هايي جهت‌دار در درون آموزش و پرورش شده‌اند و سايه انداختن فضاي سياست‌زدگي بر سر آموزش و پرورش همواره از بزرگ‌ترين معضلات و مشکلات اين نهاد بوده است.وي افزود: مشکل کتب درسي از ديگر مسائل مورد بحث در وزارت آموزش وپرورش است که متأسفانه بايد يادآور شد کتب درسي مقاطع مختلف تحصيلي از جهات مختلف داراي اشکالات و نواقص فراوان هستند.

وي با بيان اينکه «سمت و سوي سياست‌هاي کلي نظام تعليم و تربيت کشور مشخص نيست» بيان کرد: کمبود ديگري که متأسفانه مورد غفلت قرار گرفته و کمتر بدان توجه مي‌شود، سياست‌هاي کلي محتواي آموزشي است. اين عضو مجلس خبرگان تأکيد کرد: تجربيات عملي و نکاتي که از آموزه‌هاي کتاب و سنت به دست مي‌آيد نشان مي‌دهد که تغيير بنيادي آموزش و پرورش در نظام ارزشي اسلامي مستلزم توجه ويژه به محتواي آموزشي و پرورشي است. براي تحول بنيادين در آموزش و پرورش بايد به سراغ تحول افکار بنيادي اين نهاد رفت. تحول در نظام آموزش و پرورش کشور لوازمي دارد که بايد با استفاده از نظرات متخصصان اين فن، برنامه‌اي جامع و مانع براي نظام تعليم و تربيت کشور طرح‌ريزي گردد.




|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: , , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید