تركيب گرايش‌هاي سياسي داوطلبان مجلس تركيب گرايش‌هاي سياسي داوطلبان مجلس
تاریخ : چهار شنبه 28 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks

تركيب گرايش‌هاي سياسي داوطلبان مجلس
جام جم آنلاين: وزير كشور با تاكيد بر اين‌كه در اين دوره تمامي سلايق براي حضور در انتخابات ثبت‌نام كرده‌اند، گفت: ۳۴ درصد ثبت‌نام‌كنندگان اصولگرا، ۱۴درصد اصلاح طلب، 23 درصد مستقل و ۲۹ درصد نيز افراد جديدي‌ هستند كه گرايش آنها معلوم نيست.

مصطفي محمدنجار در همايش روسا و دبيران هيات‌هاي بازرسي انتخابات سراسر كشور با بيان اين‌كه ۲۶۱ نماينده دور هشتم در اين دوره ثبت‌نام كرده‌اند، افزود: حضور پرشوري را شاهد هستيم كه من از همه كساني كه با ثبت نام خود موجب شور و نشاط اين انتخابات شده‌اند تشكر مي‌كنم.

وي با بيان اين‌كه بررسي صلاحيت كانديداها در مرحله اول توسط هيات‌هاي اجرايي انجام و نتيجه به كانديداها و هيات‌هاي نظارت ارسال شده است، تصريح كرد: هيات‌هاي نظارت استاني تا اول بهمن فرصت دارند صلاحيت كانديداها و شكايت و اعتراض آنها به نتايج اوليه را بررسي و نتايج را به فرمانداران حوزه‌هاي انتخابيه اعلام كنند.

وزير كشور بر لزوم استفاده از عناصر وفادار و متعهد در تركيب هيات‌هاي بازرسي تأكيد و خاطرنشان كرد: نبايد در تركيب اين هيات‌ها افرادي باشند كه عليه كانديداها كار مي‌كنند.

نجار خاطرنشان كرد: هوشمندي‌اي كه لازم است همه داشته باشيم اين است كه مراقبت كنيم تا از هر اقدامي كه در انتخابات ايجاد ناآرامي ‌كند، خودداري شود. وزير كشور با اشاره به حضور پرشور مردم در ۲۹ انتخابات پس از انقلاب اسلامي ايران گفت: دشمن هميشه از مشاركت مردم در انتخابات ناراحت و به دنبال خدشه در راه مردم بوده است، اما اين دشمني‌ها با هوشمندي مردم نقش بر آب شده و اين بار نيز مردم با حضور پرشور خود نقشه دشمنان را خنثي خواهند كرد.

وزير كشور يادآور شد در مقايسه با دوره قبل در اين دوره با افزايش ۱۶درصدي مشاركت افراد با مدرك فوق‌ليسانس مواجه هستيم.

از رد صلاحيت احدي خوشحال نيستيم

رييس ستاد انتخابات كشور طي سخناني در اين همايش گفت: بايد به مردم اثبات كنيم كه احدي قدرت دخالت و تصرف در فرآيندهاي انتخابات را ندارد و قانون به هيچ‌كس اجازه چنين كاري را نمي‌دهد.

به گزارش واحد مركزي خبر، سيد صولت مرتضوي با اشاره به بحث رسيدگي به صلاحيت‌ها در هيات‌هاي اجرايي افزود: هيچ‌كس حتي استاندار و فرماندار نمي‌توانستند بر تصميمات اجرايي اثر بگذارند و لازم است كه اين موارد در رسانه‌ها توضيح داده و به مردم گفته شود.

مرتضوي با بيان اين‌كه امانتدار حق مردم و حق داوطلب هستيم به مواد 28 و30 قانون انتخابات اشاره كرد و گفت: التزام عملي به اسلام و نظام جمهوري اسلامي ايران گرچه در اين بند مورد توجه قرار گرفته است، اما بعضا كساني از سر عناد يا به ناداني زدن خودشان معتقدند اگر كسي به آنها بگويد شما التزام عملي نداريد، يعني اين‌كه تو مسلمان نيستي، اين در حالي است كه التزام عملي به اسلام و به جمهوري اسلامي با مسلمان بودن متفاوت است.

وي با بيان اين‌كه مجلس شوراي اسلامي به تعبير حضرت امام(ره) در راس امور و عصاره فضايل اين ملت است، افزود: هيات‌هاي اجرايي، معتمد مردم هستند و تكليفشان اين است كه با دقت به موارد رسيدگي كنند.

رييس ستاد انتخابات كشور افزود: هيات‌هاي اجرايي صلاحيت‌ها را محرمانه اعلام كردند و اين موضوع تا آخر محرمانه است و احدي حق ندارد بگويد چه كسي رد صلاحيت شده است.

وي اضافه كرد: هيچ فرماندار و ناظري هم حق اعلام رد صلاحيت‌ها را ندارد، حال اگر داوطلب عليه خودش تبليغ مي‌كند ما مسووليتي نداريم.

مرتضوي گفت: ما مدعي نيستيم كه كار هيات‌هاي اجرايي صددرصد بدون عيب بوده و شايد در جايي تخلفي صورت گرفته باشد، اما بعد از اين مراحل، مراحل ديگري هم وجود دارد و بحث تجديد نظر به ميان مي‌آيد.

يكم بهمن؛ اعلام نتايج رسيدگي به شكايت‌

در همين حال سخنگوي شوراي نگهبان قانون اساسي نيز گفت: شنبه يكم بهمن نتايج رسيدگي به شكايات داوطلبان نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي به فرمانداري‌هاي حوزه‌هاي انتخابيه اعلام خواهد شد.

كدخدايي در مصاحبه با واحد مركزي خبر با بيان اين‌كه بررسي صلاحيت داوطلبان درهيات‌هاي اجرايي پايان يافته است، افزود: هيات‌هاي استاني و مركزي نظارت بر انتخابات از 25 دي تا يكم بهمن فرصت رسيدگي و اعلام نتايج شكايات داوطلبان نمايندگي مجلس نهم به فرمانداري‌ها را دارند.

وي اظهار داشت: كساني كه صلاحيتشان تاييد نشده باشد مجددا مي‌توانند براساس تبصره سه ماده 52 قانون انتخابات، اعتراض خود را از دو تا 21 بهمن به شوراي نگهبان اعلام كنند.

سخنگوي شوراي نگهبان افزود: پس از اين مرحله نيز داوطلبان معترض مي‌توانند در دو مرحله ديگر درخواست بررسي صلاحيتشان را مطرح كنند.

كدخدايي به داوطلبان و مردم اطمينان داد كه هيات مركزي و هيات‌هاي استاني نظارت برانتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي، وظايف قانوني خود را به بهترين نحو انجام خواهند داد و به شكايت‌ها به طور دقيق و بر وفق قانون رسيدگي خواهند كرد.




|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
موضوعات مرتبط: , , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید