دو شهاب سنگ از کنار زمین می‌گذرند دو شهاب سنگ از کنار زمین می‌گذرند
تاریخ : چهار شنبه 8 تير 1390
نویسنده : Oda Pardeks

دو شهاب سنگ از کنار زمین می‌گذرند

دو شهاب سنگ از کنار زمین می‌گذرند
دانش > فضا  - همشهری آنلاین:
دو شهاب سنگ در فضای میان زمین و ماه به سرعت درحال نزدیک شدن به این سیاره هستند به طوری‌که امشب 17 شهریور می‌توان این اجرام آسمانی را با تلسکوپ‌های آماتوری کوچک در آسمان شب مشاهده کرد

این دو شهاب سنگ بدون ایجاد هیچ خطری از کنار زمین در فضای میان ماه و زمین عبور می‌کنند.[آشنایی با منظومه شمسی]

یکی از این دو شهاب سنگ با شناسه 2010 RF12 با قطر بین 6 تا 14 متر در حدود ساعت 21:12 به وقت گرینویچ از فاصله 79 هزار کیلومتری زمین عبور می‌کند که این فاصله یک پنجم فاصله زمین تا ماه است.

شهاب سنگ بزرگ‌تر با شناسه 2010 RX30 با قطر حدود 10 تا 25 متر در حدود ساعت 09:51 به وقت گرینویچ از فاصله 248 هزار کیلومتری زمین رد می‌شود.

این شهاب سنگ در گروه اجرام آسمانی PHA (شهاب سنگ‌های به طور بالقوه خطرناک) جای ندارند.

شهاب سنگ‌های گروه PHA به اجرام آسمانی با قطر بیشتر از 100 متر که در فاصله کمتر از 7 میلیون و 500 هزار کیلومتری از زمین عبور می‌کنند، گفته می‌شود.

این درحالی است که شهاب سنگ‌هایی از قبیل این دو شهاب سنگ جدید خطری برای زمین ندارند و در صورت عبور از اتمسفر به هزاران قطعه متلاشی می‌شوند.

پیش از این اجرام آسمانی مشابه از کنار زمین عبور کرده‌اند برای مثال، اول اکتبر گذشته یک شهاب سنگ با قطر 1/2 متر از فاصله 12 میلیون کیلومتری زمین عبور کرد درصورتی‌که این شهاب سنگ به زمین برخورد می‌کرد می‌توانست حفره‌ای به قطر 6/26 کیلومتر و عمق 795 متر ایجاد کند.

تاکنون هزار و 144 شهاب سنگ گروه PHA شناسایی شده‌اند و ناسا درحال حاضر مشغول ارزیابی جدی انجام یک ماموریت برای ارسال یک روبات به روی یکی از این اجرام آسمانی است.

این ماموریت می‌تواند در حدود سال‌های 2014 تا 2015 انجام شود و در سال 2019 نیز ناسا قصد دارد انسان را برای مطالعه بر روی ساختار این شهاب سنگ‌ها به روی یکی از آنها اعزام کند.




|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
موضوعات مرتبط: , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

[Comment_Gavator]
General در تاریخ : 1390/4/8/3 - - گفته است :
[Comment_Content]


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید